در حال بارگذاری
احمدرضا فرهبد

برخی از رفتارهای مسافران در فرودگاه‌ها بسیار آزاردهنده هستند؛ هرچند اطلاع از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا از ارتکاب چنین رفتارهایی اجتناب کنید.

برخی از مسافران در فرودگاه‌ها رفتارها و حرکات احمقانه‌ای از خود نشان می‌دهند که باعث می‌شود سایر افراد از آن‌ها ناراحت یا حتی متنفر شوند. در ضمن یک سری از این رفتارها به‌نوعی نقض قوانین فرودگاه محسوب می‌شوند. البته چنین رفتارهای بدی چه احمقانه باشند و چه درست و منطقی به نظر برسند، در فرودگاه‌ها کاملاً رایج هستند. سفرهای هوایی به‌خودی‌خود باعث اضطراب عده‌ای از مسافران می‌شوند و مواجه‌شدن این افراد با مسافران گستاخ و بی‌ادب، آن‌ها را عصبی‌تر می‌کند.

در این مقاله از مجموعه سافاری کیش قصد داریم تعدادی از این رفتارها را بیان کنیم تا ناخواسته نگاه سایر افراد را به خود خیره نکنید و با دوری از چنین رفتارهایی مانع از ناراحتی‌ دیگر مسافران شوید.

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از مجموعه سافاری کیش کمک بگیرید. از طریق موتور جستجوی پرواز مجموعه سافاری کیش، جستجوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و همچنین انتخاب ارزان‌ترین گزینه فراهم شده است.

 ۱. تاخیر تعمدی

دیر رسیدن به فرودگاه

اگر خواب مانده‌اید یا در راه فرودگاه، تصادفی جزئی داشته‌اید، موضوع فرق می‌کند؛ اما اگر عمداً خود را دیر به فرودگاه رسانده‌اید تا در صف بازرسی منتظر نمانید، برای وقت سایر افراد ارزش قائل نیستید و این کار نوعی بی‌ادبی به دیگران محسوب می‌شود.

۲. ایستادن در راهروها و مسیرهای رفت‌وآمد 

بدون تردید راهروها و مسیرهای رفت‌وآمد، محل مناسبی برای ایستادن نیستند و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شوند؛ به‌خصوص اگر بارها و چمدان‌ها را نیز در اطراف‌تان گذاشته باشید؛ چنین کار ناشایستی حداقل چند نفر را ناراحت خواهد کرد.

۳. منتظرگذاشتن سایر افراد در صف بازرسی

حتی اگر تاکنون سفر هوایی نداشته‌اید و نخستین باری است که می‌خواهید سوار هواپیما شوید، منتظر گذاشتن دیگران در صف بازرسی، کار درستی نیست. برای اینکه وقت مأموران امنیتی و سایر افراد را تلف نکنید و بدون هیچ مشکلی از گیت‌های امنیتی عبور کنید، کافی است کفش‌های‌تان را درآورید، بطری آب و چاقوی بزرگ همراه خود نداشته باشید و کیف‌های دستی‌تان را در جعبه مناسبی قرار دهید.

۴. تلاش برای سبک‌ کردن چمدان‌ها

چمدان

حتماً شما هم دیده‌اید که برخی از افراد وقتی می‌فهمند وزن بارها بیشتر از حد مجاز است، وسایل خود را با عجله از چمدان‌ها بیرون می‌آورند تا وزن آن‌ها قدری کمتر شود و هزینه‌ی اضافی برای بار پرداخت نکنند.

وزن‌کردن چمدان‌ها قبل از آمدن به فرودگاه، کار دشواری نیست؛ حتی اگر وزن چمدان‌ها بیش‌ از حد مجاز باشد، هزینه بار صرفا به میزان اندکی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین منتظرگذاشتن دیگران فقط برای اینکه نمی‌خواهید پول بیشتری پرداخت کنید، به‌نوعی خودخواهی است.

۵. گذاشتن چمدان‌ها روی صندلی‌های سالن انتظار

زمانی که در سالن انتظار روی صندلی‌ها می‌نشینید و وسایلی مثل کیف یا لباس‌های‌تان را روی صندلی کنار خود می‌گذارید، حق دیگران را ضایع می‌کنید و درست مانند این است که خودرو‌ی خود را به‌درستی در پارکینگ قرار نداده و فضای پارک دیگران را اشغال کرده باشید.

۶. پخش‌ فیلم یا موسیقی بدون استفاده از هدفون

هدفون

پخش‌کردن فیلم یا موسیقی بدون استفاده از هدفون، برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و تنها با خرید یک هدفون یا هندزفری که قیمت زیادی هم ندارد، می‌توانید آرامش دیگران را حفظ کنید!

۷. دویدن بچه‌ها و سروصدای آن‌ها

معمولاً آرام کردن بچه‌هایی که خسته شده‌اند، کار نسبتاً دشواری است و مسافرانی که بچه ندارند باید افراد بچه‌دار را تاحدودی درک کنند؛ اما سروصدا، دویدن و جست‌وخیز بیش‌ از حد بچه‌ها روی صندلی‌ها قابل‌تحمل نیست؛ البته سخت‌گیری به بچه‌ها نیز کار درستی به نظر نمی‌رسد؛ به‌‌ویژه که بازیگوشی برای آن‌ها لازم است تا خسته نشوند.

۸. استفاده از چند پریز برای شارژ کردن وسایل مختلف

حتی اگر چند گوشی، تبلت و لپ‌تاپ داشته باشید، استفاده از چند پریز برای شارژ آن‌ها اصلاً کار درستی نیست. بهترین روش برای اینکه هم به حقوق دیگران احترام بگذارید و هم نیازتان را برطرف کنید، خرید شارژرهای مسافرتی باکیفیت با فناوری‌های شارژ سریع است.

۹. بی‌توجهی به صف سوارشدن به هواپیما

صف پرواز

برخی از افراد قبل از اینکه نوبت‌شان شود، در صف می‌ایستند تا هرچه زودتر سوار هواپیما شوند و گاهی اوقات مسئول گیت نیز به این موضوع توجه نمی‌نند. اگرچه با این کار وقت‌تان تلف نمی‌شود؛ اما قطعا رفتار ناخوشایندی است و باعث دلخوری مسافران خواهد شد. پس بهتر است صبر کنید تا نوبت‌تان شود؛ مطمئن باشید که هواپیما بدون شما پرواز نخواهد کرد.

۱۰. اهانت به سایر مسافران

اگر سفرهای هوایی زیادی دارید، دلیلی ندارد که با مسافرانی که کمی تعلل می‌کنند یا کمتر با فرآیندهای سفرهای هوایی آشنا هستند، به‌شکل اهانت‌آمیزی رفتار کنید و بهتر است به‌جای تمسخر این افراد، به آن‌ها کمک کنید یا از آن‌ها بپرسید احتیاج به کمک دارند یا خیر.

۱۱. ایستادن در فاصله‌ی بسیار نزدیکی از نوار نقاله بارها

نوار نقاله فرودگاه

ایستادن در نزدیکی نوار نقاله و جلوی دید دیگران را گرفتن باعث نمی‌شود چمدان شما زودتر برسد و با این کار تنها به دیگران بی‌احترامی می‌کنید.

زمانی‌ که می‌خواهید بارتان را از روی نوار نقاله بردارید، ادب حکم می‌کند در حد یک یا دو قدم از نوار نقاله فاصله بگیرید و اگر نگران گم‌شدن بارها و چمدان‌های خود هستید، بهتر است اصلاً هیچ باری با خود نیاورید!

۱۲. جروبحث با کارمندان فرودگاه

تنها هدف کارمندان فرودگاه، از جمله مسئولان پذیرش، امنیت حمل‌ونقل و گیت فرودگاه، فراهم‌کردن سفری راحت برای شما است؛ بنابراین بحث و مشاجره با آن‌ها تنها باعث عصبی‌شدن خودتان و ناراحتی دیگران می‌شود.

اگر فکر می‌کنید ناراحتی یا نگرانی به حقی دارید، بهتر است مشکل‌ خود را با خونسردی با مسئولان ارشد در میان بگذارید یا بعد از اتمام سفر، با افراد مسئول تماس بگیرید و شکایت‌تان را مطرح کنید.

۱۳. آرام راه‌رفتن و بی‌توجهی به سایر افراد

فرودگاه

قطعاً بعضی از افراد مشکل جسمی دارند و نمی‌توانند سریع راه بروند یا کاری را سریع انجام دهند؛ اما مسافرانی هم هستند که مشغول نوشتن پیامک هستند یا حواسشان به تابلوها و سروصدای اطراف است یا اصلاً به اطراف خود توجهی نمی‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بدانید که فرودگاه محل پررفت‌وآمدی است و اگر می‌خواهید کار خاصی انجام دهید یا چیزی را ببینید، بهتر است از سر راه مسافران کنار بروید تا به‌موقع به پروازشان برسند.

۱۴. سفر در زمان بیماری

درصورتی‌که بیمار هستید، سفر خود را به تعویق بیندازید و اگر سفرتان ضروری است، حتماً از ماسک استفاده کنید. فرد بیمار و سرماخورده‌ای که هنگام عطسه و سرفه، حتی جلوی دهانش را هم نمی‌گیرد و باعث می‌شود باکتری‌ها و میکروب‌ها در فضا پخش شود، هیچ احترامی برای دیگر مسافران قائل نیست.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز مجموعه سافاری کیش بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از مجموعه سافاری کیش باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یک‌جا مشاهده کنید.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *