در حال بارگذاری
احمدرضا فرهبد

خانه‌نشینی و قرنطینه، می‌تواند فرصت خوبی برای آماده‌سازی سفرهای آینده در جهان پساکرونایی باشد و‌ می‌توانید با روش‌های مختلف خود را برای سفرهای آینده مهیا کنید.

همه‌ی ما می‌دانیم که این روزها، شیوع جهانی کرونا بخش زیادی از جمعیت جهان را خانه‌نشین و منزوی کرده است و مسئولان امر تمام کشورهای درگیر این ویروس در مورد قرنطینه اجباری یا اختیاری و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ی جدی دارند. هنوز ابهام‌های زیادی در مورد جهان وجود دارد و تصمیم‌گیری دقیق در مورد آینده و  جهان پساکرونایی تقریباً غیرممکن است؛ اما همه ما ایمان داریم که شرایط جهان دیر یا زود به حالت عادی بازمی‌گردد؛ بنابراین همه‌ی ما می‌توانیم تصمیم بگیریم در آینده به چه نقاطی سفر کنیم و حتی می‌توانیم بدون در نظر گرفتن تاریخ و شرایط فعلی خود را برای سفرهای آینده مهیا کنیم.

امروزه می‌توانید بدون ترک خانه، با فرهنگ‌های خارجی زیادی آشنا شوید و می‌توانید با روش‌های مختلفی مثل  خواندن کتاب‌های مرتبط با سفر، شنیدن موسیقی‌ها و تماشای فیلم‌های ملل مختلف، یادگیری زبان، تهیه‌ی فهرستی از غذاهای بین‌المللی، آشپزی و برقراری ارتباط با دیگران، تاحدودی به این هدف برسید. تمام این روش‌ها می‌تواند شما را به بهترین شکل برای گردشگری در آینده آماده کنند. در این مقاله از مجموعه سافاری کیش قصد داریم شما را با ۸ روش مختلف برای آماده شدن برای سفر در جهان پس از کرونا آشنا کنیم.

۱. تماشای فیلم و تلویزیون

تماشای فیلم

تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ساده‌ترین روش برای سفر مجازی به نقاط مختلف جهان است و اکثر افراد مدت قابل‌توجهی را صرف تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی می‌کنند. با جستجویی ساده در اینترنت و سایر منابع به‌راحتی می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف را که برای آشنایی با مقاصد مختلف گردشگری مناسب هستند، پیدا کنید.

شما می‌توانید با تماشای فیلم‌هایی که به دست افراد محلی یک مکان تهیه شده‌اند یا حداقل فیلم‌هایی که در آنجا ضبط و تهیه شده است، اطلاعات خوبی در مورد مکان موردنظر خود و سبک زندگی در آن به دست آورید؛ به‌عنوان‌مثال فیلم‌های «و مادرت نیز» (Y Tu Mamá También) ساخت کشور مکزیک و فیلم هندی «دارجلینگ محدود» (Darjeeling Limited)، دو فیلم خوب در این زمینه هستند. اولین فیلم شما را به‌خوبی با فرهنگ و مردم مکزیک آشنا می‌کند و تماشای دومین فیلم شما را برای سفر به هند و سوار قطار شدن به‌صورت مخفیانه، زمانی که در حال حرکت است، تشویق می‌کند! به‌طور کلی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی برای آشنایی بیشتر با هر مکانی در ایام خانه‌نشینی روش خوبی محسوب می‌شود.

۲. مطالعه‌ی کتاب‌های مرتبط با گردشگری

کتاب خواندن

با مطالعه‌ی کتاب‌های مرتبط با گردشگری، درمقایسه‌ با تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی اطلاعات بیشتری نسبت به مکان‌های مختلف به دست می‌آورید و این روش بهترین روش برای آشنایی با یک مقصد خاص قبل از سفر به آن محسوب می‌شود تقریباً هر کتاب مناسب و مرتبی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند؛ اما توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب‌های همچون سفرنامه‌ها و رمان‌ها را از دست ندهید.

ما در مجموعه سافاری کیش فهرستی از سفرنامه‌های مختلف تهیه کرده‌ایم که با خواندن آن‌ها می‌توانید در خانه به گوشه و کنار جهان سفر کنیم. اگر مقصد موردنظرتان در این فهرست نبود با جستجو‌‌یی ساده در موتورهای جستجو می‌توانید سفرنامه‌ای مناسب پیدا کنید.

۳. موسیقی گوش دادن

موسیقی گوش دادن

قطعاً هر فردی که قصد سفر به مکان خاصی داشته باشد، هنگام فکر کردن به آن مقصد، چند قطعه موسیقی متعلق به آن شهر یا کشور در ذهنش تداعی می‌شود. مثلاً وقتی‌که قصد سفر به جامائیکا داشته باشید، چند قطعه موسیقی به سبک «رِگی» (reggae) که متعلق به جامائیکا است، در ذهن‌تان تداعی می‌شود یا وقتی‌که به سفر به هند فکر می‌کنید، صدای گوش‌نواز ساز «سیتار» (sitar)را که از سازهای اصلی موسیقی هندی محسوب می‌شود،. به یاد می‌آورید؛ حتی اگر ندانید که این ساز چه سازی است. 

گاهی اوقات در حین سفری خیالی به مقاصد خاص، موسیقی متعلق به آن‌ها در ذهنتان تداعی می‌شود

ممکن است در حین تصور سفر به سایر مقاصد نیز چند قطعه موسیقی از آن‌ها را به یاد بیاورید. به همین دلیل، شنیدن موسیقی یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با نقاط مختلف جهان است؛ حتی اگر در حین انجام کارهای مثل تمیز کردن خانه یا پختن غذا نیز به موسیقی گوش دهید و تمرکز چندان زیادی هم نداشته باشید، باز هم ازنظر ذهنی با مکان موردنظرتان آشنا خواهید شد. یافتن موسیقی ملل مختلف در سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو یا موسیقی کار بسیار آسانی است. حتی اگر در چنین سرویس‌هایی یا منابع مشابه موفق به یافتن موسیقی موردنظرتان نشدید، با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و برقراری  ارتباط با افراد سراسر جهان می‌توانید موسیقی موردنظرتان را پیدا کنید؛ زیرا برخی از افراد موسیقی‌های خوب و فاخری را به شما پیشنهاد می‌کنند.

۴.یادگیری زبان

یادگیری زبان

آرزوی بسیاری از افراد، سفر به کشورهای خارجی است؛ حتی اگر تنها چند کلمه هم از زبان مقصد موردنظرتان بدانید، می‌توانید علاوه بر دیدن رویدادهایی که نشان‌دهنده‌ی فرهنگ آن‌ها است، با فرهنگ بومی آن‌ها ارتباط بسیار خوبی برقرار کنید. اگر در مورد سفر به کشور خاصی تصمیم قطعی دارید، سعی کنید در حد توانتان زبان آن کشور را  فرا بگیرید و درصورتی‌که به زبان آن کشور مسلط هستید، سعی کنید ضرب‌المثل‌ها، اصطلاح‌ها و برخی از کلمه‌های محاوره‌ای مردم آن کشور را یاد بگیرید.

۵. آشنایی با دیگران از طریق اینترنت و فضای مجازی

بدون شک، آشنایی با افراد محلی ساکن یک مکان و به دست آوردن اطلاعات دست اول از آن‌ها هم می‌تواند روش خوبی برای آشنایی بهتر با مقصد مورد نظرتان باشد. با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌توانید حتی در دوران قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به‌خوبی با افراد متفاوتی از تمام نقاط جهان ارتباط برقرار کنید و با ایجاد ارتباط با آن‌ها زبان خود را نیز تقویت کنید.

بی تردید، همان طور که شما دوست دارید زبان کشورهای دیگر را یاد بگیرید، افرادی هم هستند که دوست دارند زبان شما را یاد بگیرند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف بستر خوبی برای تبادل اطلاعات زبان و همچنین اطلاعات مربوط به فرهنگ و سبک زندگی محسوب می‌شوند؛ البته باید در برقراری ارتباط‌های این‌چنینی با احتیاط کامل عمل کنید و اجازه ندهید برخی از افراد شما را برای گفتن اطلاعاتی که متمایل به بیان آن‌ها نیستید، تحت فشار قرار دهند و از شما سوءاستفاده کنند.

۶. تهیه‌‌ی فهرستی از غذاهایی که باید آن‌ها را امتحان کنید

غذاهایبین المللی

وقتی صحبت از سفر می‌شود یا به آن فکر می‌کنید، یکی از مواردی که بیشتر از هر موضوع دیگری فکر شما را درگیر می‌کند، غذا است. چه قبل از سفر و چه بعد از آن، غذا نیز مانند موسیقی می‌تواند شما را با نگرش مردم محلی و داستان زندگی آن‌ها آشنا کند. غذای هر کشوری با تاریخ آن کشور، مهاجرت مردم سایر کشورها، تأثیرهای فرهنگی و سایر موارد در ارتباط است و در واقع می‌توان گفت شناسنامه‌ی کشورها هستند. جستجو درمورد غذاهای محلی یک کشور، نیز روش بسیار خوبی برای آمادگی قبل از سفر و آشنایی با مکان موردنظرتان است.

غذاهای محلی شناسنامه‌ی کشورها هستند

برای تهیه‌ی فهرست غذاهای موردنظرتان باید از روش‌هایی مثل جستجو در اینترنت، خواندن دستور پخت‌های مختلف، کتاب‌های آشپزی و سایر کتاب‌های مرتبط با فرهنگ غذایی استفاده کنید. سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به‌خوبی با افراد محلی در زمینه‌ی غذاهای محلی و همچنین آشنایی با مکان‌های عرضه‌کننده‌ی غذاهای خیابانی محسوب می‌شود. ویدیوهای مربوط به غذاهای محلی و خیابانی به‌وفور در اینترنت یافت می‌شوند.

۷. آشپزی

آشپزی

بدون تردید، پس از جستجو در مورد غذاهای محلی مختلف گرسنه خواهید شد و شاید وسوسه شوید خودتان غذای موردعلاقه‌تان را بپزید. ممکن است بسته به غذایی که می‌خواهید آن را تهیه کنید، مواد اولیه‌ی آن به‌راحتی در دسترس نباشند. خوشبختانه سایت‌هایی در اینترنت ایجاد شد‌ه‌اند که مواد اولیه‌ی مختلفی را عرضه می‌کنند و می‌توانید مواد موردنظرتان را به‌صورت آنلاین از آن‌ها سفارش دهید.

اگر غذایتان مطابق میلتان نشد یا اصلا نتوانستید آن را بپزید، باید کمی صبور باشید و با تمرین زیاد تجربه‌ی کافی را برای تهیه غذاهای مختلف، به دست آورید. پختن غذاهای مختلف نیز به‌نوبه‌ی خود می‌تواند روش خوبی برای آشنایی با مکان‌های مختلف باشد.

۷. به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد اخبار و رویدادهای روز مقصد موردنظرتان

اطلاع از اخبار

امروزه مسئولین تمام کشورها، روزنامه‌ای به زبان انگلیسی تهیه کرده‌اند و آن را به‌صورت آنلاین در اختیار تمام مردم جهان قرار داده‌اند. حتی در کشورهای کوچکی که زبان انگلیسی در آن‌ها صحبت نمی‌شود نیز روزنامه‌ای انگلیسی برای افراد مهاجر و مسافران تهیه شده است.

هر کشوری حداقل یک روزنامه‌ی انگلیسی زبان دارد

با مطالعه‌ی دقیق این روزنامه‌ها و سایر منابع مشابه می‌توانید از رویدادهای در حال اتفاق در مقصد موردنظرتان مطلع شوید. به‌عنوان‌مثال در شرایط کنونی می‌توانید وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور یا شهر موردنظرتان را با محل زندگی خود مقایسه کنید. جستجو در پلتفرم‌هایی مانند گوگل نیوز برای مقصد موردنظرتان نیز می‌تواند مفید باشد و با انجام این کار می‌توانید علاوه بر یافتن منابع محلی، به مقاله‌های بین‌المللی مرتبط با آن مقصد در رسانه‌ها و سازمان‌های خبری بین‌المللی نیز دست پیدا کنید.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین خبرها ثبت نام کنید
پیشنهادات و آفرهای ویژه، جشنواره ها، تخفیفات و... همه در ایمیل شما