در حال بارگذاری
پوریا  محمدی پیوند

رئیس جامعه هتلداران ایران از اجرای معافیت پرداخت مالیات برارزش افزوده در هتل‌های یک تا سه ستاره و مهمانپذیرها، از تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۰ و تایید شورای نگهبان در خصوص برخورداری برخی از واحدها از معافیت‌های قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در بخش خدمات، از اجرای این معافیت مالیاتی در هتل‌های یک تا سه ستاره و مهمانپذیرها، از تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد. بر این اساس، خدمات اقامتی هتل‌های یک تا سه ستاره، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اتحادیه‌های ذ‌ی‌ربط از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند بود و ۹ درصد از قیمت اتاق‌ها و خدمات کسر خواهد شد.

حمزه زاده ضمن تاکید بر ماده ۵۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، از الزام برای اجرای این قانون، ۶ ماه بعد از ابلاغ به رئیس‌جمهوری خبر داد و تاکید کرد:

برخی از هتلداران این تصور را داشتند که معافیت مالیاتی تنها شامل نرخ اتاق خواهد بود؛ در صورتی که بر اساس بررسی‌های انجام شده این معافیت شامل تمام خدمات اقامتی می‌شود. خدمات اقامتی می‌تواند کلیه فعالیت‌های هتل‌های یک تا سه ستاره اعم از رستوران، کافه، اتاق و تمامی فعالیت‌ها و خدمات اقامتی که یک هتل ارائه می‌دهد را دربرگیرد.

رئیس جامعه هتلداران ضمن ابراز امیدواری برای معافیت هتل‌های چهار تا پنج ستاره از  قانون مالیات بر ارزش افزوده، از انجام رایزنی‌ها با کمیسیون اقتصادی مجلس برای اعمال این معافیت خبر داد و تصریح کرد:

از تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، علاوه بر آنکه ۹ درصد ارزش افزوده روی نرخ اتاق‌های هتل‌های یک تا سه ستاره حذف خواهد شد این ۹ درصد روی تمام خدمات هتلی، غذا و غیره نیز حذف خواهد شد؛ بنابراین خود به خود قیمت‌ها ۹ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش ۹ درصدی قیمت خدمات هتل‌های یک تا سه ستاره در پی معافیت از مالیات بر ارزش افزوده در حالی است که ماه گذشته رییس جامعه هتلداران ایران از افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نرخ‌ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داده. افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ هتل‌ها به رسم تغییر نرخ هتل‌ها در مهرماه هر سال اعمال شده است.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *